Autor |
Jarek
Moderator
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
Nie 7:46, 28 Mar 2010
|
|
Wiadomość |
|
Wielkości charakteryzujące każdy akumulator :
1. napięcie (U) - w zależności od liczby cel 6V lub 12V
2.PRĄD 10 GODZINNY (I) - jest to najwyższa wartość prądu jaki może przepływać przez akumulator w czasie jego eksploatacji zarówno w trakcie ŁADOWANIA jak i rozładowania (obciążenia bez doładowania np. prądnicą)
3. pojemność (Q) - jest to iloczyn prądu i czas jego rozładowania co oznacza, że np. akumulator 6 Ah można można bezpiecznie rozładować prądem 0,6 A przez okres 10 godzin lub np. przez (około) 12 godzin prądem 0,5 A itd.
ŁADOWANIE
Po podłączeniu biegunów ustawiamy WIELKOŚĆ PRĄDU ŁADOWANIA która powinna wynosić około 1/20 (20%) wartości pojemności (jeżeli spotkacie się z opinią że 1/10 (10%) to nie warto się sprzeczać ale musimy pamiętać że wtedy przestajemy ładować przy MAX 10 godzinach, a ostatnie 2 godziny obniżamy wielkość prądu do 1/30 wartości pojemności.
Praktycznie wygląda to tak:
Aku. 12V pojemność 6 Ah. ŁADUJEMY PRĄDEM 0,6 A (1/10) przez max 10 godzin. ŁADUJEMY PRĄDEM 0,3 A (1/20 20%) też przez 10 godzin, ale jak zapomnimy wyłączyć po tych godzinach nic złego się nie stanie.
ALE nie mamy prostownika motocyklowego , z ustawieniem A.
W garażu za to jest np. prostownik ładujący 4A. Musimy naładować bo AKU. padł . Ładujemy ale max 1 godzinę i uważnie obserwujemy, i gdy następuje duże obciążenie płyt aku. Ciepły aku i gazowanie (bulgotanie) WYŁĄCZAMY. Długie nie używanie skuter , a nie doładowanie aku. powoduje zasiarczanie i zniszczenie , ładowanie za dużym (za długo) niszczy płyty aku. termicznie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarek dnia Pon 6:07, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|