Autor |
Jarek
Moderator
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
Wto 10:22, 02 Mar 2010
|
|
Wiadomość |
Olej--życiodajny płyn skutera
|
|
|
Dzieląc się tymi wiadomościami zdaje sobie sprawę że dla jednych będą one prawdą oczywistą ale i dla niektórych "herezją"
W postach na forach cyt.: w moim wchodzi 0,5l oleju w innym 06l lub 0,7l. Jakim cudem taka różnica jak silniki takie same a instrukcja podaje 0,8l przy wymianie.
Pomiar oleju
1) Mierzymy olej -BEZ WKRĘCANIA miarki, inaczej zaniżymy pomiar o długość gwintu na bagnecie. (inna zasada niż w samochodzie)
2) Przy tak małej ilości oleju 0,7~0.8l. pochylenie terenu zafałszuje wynik. Skuter postawiony na stopce ma tendencję do oparcia się przednim kołem - mierzymy i mamy ślad oleju na połowie spłaszczonej części bagnetu. Naciskamy tył opierając na tylnej oponie, wynik- ślad oleju ponad spłaszczoną (wymiar) część miarki, a to za dużo. Czy aby na pewno?. Skuter powinien być w miarę wypoziomowany jeśli chcemy mieć prawdziwy wynik.
Ile tego oleju ma zostawić ślad na miarce to są różne "szkoły" Osobiści wolę mięć 0,8l i max. na miarce . Z dwóch powodów ,nie zabraknie w dłuższej trasie i kiedy zapomnę sprawdzić. Drugie to że olej oprócz najistotniejszego smarowania ma zadanie chłodzenia, przepływa od najchłodniejszego miejsca w misce olejowej do głowicy o największej temp. i z powrotem do miski obniżając temp. Zimą jednak preferował bym mniejszą ilość oleju ,aby szybciej się "zagrzał".
Kiedy wymieniamy olej?
Przy 300km. jeśli wymienialiśmy tłok,cylinder lub wał.
Ogólnie przyjęte jest co 3000km. ale NIE RZADZIEJ NIŻ RAZ W ROKU.
Moim zdaniem jak ktoś dużo jeździ a ma dobry olej to wymiana przy 5000km. też jest do przyjęcia.
PRAWIDŁOWY POMIAR OLEJU . SKUTER NA STOPCE ,PRZEDNIE KOŁO OPARTE o matkę ziemie , BEZ WKRĘCANIA MIARKI ,a na niej max a to oznacz że mamy 0,8 L oleju. Czyli tyle ile dawno temu przewidzieli do tego silnika konstruktorzy Hondy, i nic nie zmienili Chińczycy.
------------EPILOG-----
Nasze silniki oparte są na Hondzie Cab. Anglicy zrobili test ile Cab wytrzyma z ful obciążeniem jeżdżąc na -? zużytym oleju od frytek. Wytrzymała i się nie zatarła. To nasuwa humorystyczny wniosek,poparty uwagami kolegów o kiepskim oleju w serwisach. Może ten olej jest gorszy od zużytego oleju po frytkach?.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarek dnia Nie 8:18, 28 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|