|
www.zippvega.fora.pl
Zipp vega forum porady problemy tuning |
Autor |
lukasz05942
Administrator
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Ostrężnica Płeć: Mężczyzna
Wto 14:35, 19 Sty 2010
|
|
Wiadomość |
|
oto fotka przedstawiająca którymi śrubkami regulować gaźnik
ZIELONA---obroty
CZERWONA---mieszanka paliwowo-powietrzna(regulujemy ją wkręcając do samego końca, a później wykręcając co 1,5 obrotu, aż skuter bd ładnie się wkręcał na obroty)
:arrow: zdjęcie od wujka Google, przerobione przeze mnie
PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukasz05942 dnia Czw 9:01, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
|
Autor |
cebix15x
Moderator
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Racławki>>GCH Płeć: Mężczyzna
Wto 15:13, 19 Sty 2010
|
|
Wiadomość |
|
Rozumiem że to artykuł dla amatorów
lub dla takich którzy jeżdżą czyścić filtr do serwisu.
Niech się ludzie uczą, a nie widzimy że młody
pcha bo mu fajka spadła.
Nie chciałem zakładac nowego tematu wiec pisze tu.
Jak byście mieli kiedyś czyścić gaźnik i nie macie sprenzarki a nawet jak macie to sie przyda.
Warto czyścić gaźnik szczykawką z igłom 8 bodajże taka z zielonym
plastikiem.Z takiej lekarskiej igły paliwo wystrzykuje pod wysokim
ciśnieniem i dokładnie czyści gaźnik polecam czyścić cały gaźnik jak tylko
sie dysza zapcha bo zwykle idzie więcej brudu w całość.
Taka szczykawka jest tania i można ją dostać w każdej aptece to samo
dotyczy igły.Niestety sprzęt jednorazowy bo benzyna rozpuszcza
strzykawkę po 24h strzykawka do wyżucenia igła jeszcze służy oczywiście.
Igła jest cienka i długa wiec dojdziemy w każdy kanał nie
zapominajmy że zawsze można ugiąć igłe.
Ja mam sprenżarke i powiem szczerze że to lepiej czyści niż sprenżarka
a ona pompuje do 8 bar wiec dość sporo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cebix15x dnia Czw 22:29, 04 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
|
|
Autor |
Jarek
Moderator
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
Czw 17:39, 18 Mar 2010
|
|
Wiadomość |
Regulacja gażnika - działanie podobne do 4t jak 2t
|
|
|
Po odpaleniu silnika i wstępnym rozgrzaniu na biegu jałowym ok. 2-3 minuty pracy.(jeżeli silnik gaśnie, należy w tym czasie dodać gazu i utrzymać najniższe stabilne obroty). Wkrętem regulacji przepustnicy doprowadzamy do stabilnych obrotów (rzędu 850-950/min), następnie wkrętem składu mieszanki , poprzez bardzo WOLNE wkręcanie lub wykręcanie, doprowadza się do przyrostu obrotów. Wkrętem regulacji przepustnicy obniżamy obroty na poziomie 850-950/min, a wkrętem składu mieszanki znowu podwyższamy obroty. Po kilku takich "operacjach" obroty silnika będą stabilne. Przy ostrym dodaniu gazu, silnik powinien płynnie, ale energicznie wchodzić na obroty. Po cofnięciu rol-gazu, obroty powinny dość ostro zmniejszyć się do poziomu biegu jałowego (nie powinno być tzw. zjawiska wybiegu silnika).
Zastosowanie membran podciśnieniowych w gaźniku spowodowało że ten typ gaźnika jest bardzo czuły na nieszczelności oraz na wszelkie zabrudzenia. Dlatego niezwykle ważne jest utrzymywanie filtra powietrza w czystości.
PS.
Pomiędzy wierutne bajki należy włożyć opinie że wystarczy wykręcić 2,5 obrotu wkrętem składu mieszanki i będzie OK.(nie przy gaźniku podciśnieniowym i różnych dyszach). Od biedy zdawało to egzamin np. przy MZ-tkach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarek dnia Czw 18:23, 18 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
paulo79
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Płeć: Mężczyzna
Pon 11:31, 15 Lis 2010
|
|
Wiadomość |
|
Witam,
Jarek
piszesz o obrotach ale w zipp'ie z 2007 nie mam obrotomierza więc nie wiem kiedy będzie w granicach 850-950 obr... można to jakoś inaczej ustalać?
poza tym nadal nie wiem jak optymalnie wyregulować gaźnik tak abyć skuter jak najlepiej pracował i przyspieszał?
dodatkowo może bylibyście w stanie doradzić co to jest kiedy przy większym dodaniu gazu bądź gwałtownym albo też kiedy jadę ze średnia prędkością i dodaję gazu to skuter ma "doła" tzn. traci obroty jakby go dusi na jakieś 0,5-1s i potem zaczyna przyspieszać? to dzieje się zawsze. wiecie jak temu zaradzić?
kolejna kwestia to mam wychodzący spod gaźnika wężyk który nie jest do niczego podpięty i nie jest zaślepiony. Nie widzę z czego dokładnie wychodzi ale wygląda że od dołu gaźnika. Czy wiecie co to może być? czy on tak ma zostać czy do czegoś go podłączyć?
proszę o odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
lukasz05942
Administrator
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Ostrężnica Płeć: Mężczyzna
Pon 23:35, 15 Lis 2010
|
|
Wiadomość |
|
1. To maj być niskie obroty, ale na tyle wysokie by silnik nie gasł na nich.. Ustawiasz na słuch, wtedy kiedy bd równo pracował i dość wolno to będą git
2. Dziura w przyspieszeniu- to efekt zbyt wolnego "zatrybienia"(zbyt wolnej pracy) pompy paliwowej, przez co skuter dostaje złą mieszankę paliwowo-powietrzną, więc go przydusza.. Jedyne co możesz zrobić to wyregulować jak najlepiej gaźnik i zamontować jakiś gasbox, ale najlepiej takiego a'la Malossi Boost bottle
3. To jest wężyk od przelewu.. Ma swobodnie zwisać- jak do gaźnika nagle dostanie się za dużo benzyny to się wyleje tym wężykiem Taki patent, żeby nie zalewało świecy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Autor |
6MarcineK6
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Płeć: Mężczyzna
Nie 14:37, 25 Wrz 2011
|
|
Wiadomość |
|
Witam
Jestem nowy na forum i zadaje pierwsze pytanie
mam identyczny gaźnik jak na zdjęciu jest on z pompo wtryskiem
i jeśli on źle ma ustawione paliwo i powietrze to może to być powrotem tego że skuter nie chce odpalić że tak niby łapie łapie ale jednak nie chce załapać ? Dodam że Zawory są idealnie wyregulowane tłok cylinder i głowica nowe już nawet jeździł skuter na tym zrobił 500 km jest dotarte wszystko olej wymieniony tylko ostatnio właśnie zgasł mi skuter i miał już problem z odpaleniem ja myślę że powodem jest to że paliwo nie dochodzi ale bezpośrednio szczypawką do cylindra wtrysnąłem paliwo to też nie chciał załapać świeca daje dobrą iske w filtrze paliwa jest paliwo nawet jak idzie te kolanko od gaźnika do cylindra i tam jest rurka ssąca to ciągle zasysałem aby gaźnik podawał paliwo ale nie chciał dalej łapać czy to może być powód złej regulacji gaźnika z powietrzem czy może gaźnik zapchany dodam że wcześniej jeszcze gdy to się stało tak po 10 kopnięciach kopniakiem jakoś odpalał i jechał ale gdy już się go zgasiło nie chciał odpalić ani na rozrusznik ani na kopniak i teraz już nie odpala nic cały czas go kręcę z rozrusznika i nie odpala tak jak by paliwa nie dostawał a zawory sprawdzałem są OK i świeca jak napisałem wyżej Iskrę daje dobrą wtryskiwanie paliwa bezposredniu też nie daje nic .
Pozdrawiam i liczę na szybka odpowiedź ; )
Jeśli to zły dział to przepraszam Administracje ale wydaje mi się że to powinno być do gaźnika ; )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 6MarcineK6 dnia Nie 14:39, 25 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Autor |
setpoints
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Płeć: Mężczyzna
Pią 8:31, 23 Sie 2013
|
|
Wiadomość |
|
paulo79 napisał: | Witam,
Jarek
piszesz o obrotach ale w zipp'ie z 2007 nie mam obrotomierza więc nie wiem kiedy będzie w granicach 850-950 obr... można to jakoś inaczej ustalać?
poza tym nadal nie wiem jak optymalnie wyregulować gaźnik tak abyć skuter jak najlepiej pracował i przyspieszał?
dodatkowo może bylibyście w stanie doradzić co to jest kiedy przy większym dodaniu gazu bądź gwałtownym albo też kiedy jadę ze średnia prędkością i dodaję gazu to skuter ma "doła" tzn. traci obroty jakby go dusi na jakieś 0,5-1s i potem zaczyna przyspieszać? to dzieje się zawsze. wiecie jak temu zaradzić?
kolejna kwestia to mam wychodzący spod gaźnika wężyk który nie jest do niczego podpięty i nie jest zaślepiony. Nie widzę z czego dokładnie wychodzi ale wygląda że od dołu gaźnika. Czy wiecie co to może być? czy on tak ma zostać czy do czegoś go podłączyć?
Wężyk to przelew komory pływakowej. Powinien być suchy-nic z niego nie leci. Jak coś sie stanie z pływakiem lub zaworem iglicowym (pływak go zamyka) to nadmiar paliwa będzie wyciekał przez tą rurkę.
proszę o odpowiedź. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|